dilluns, 23 de gener del 2012

Agnès Martínez, monitora de l'esplai Movi Poblenou

Ella és l'Agnès, una de les veteranes monitores de l'esplai Movi Poblenou a la qual he volgut fer les preguntes per poder veure el seu punt de vista que des de la seva llarga experiència ens resulta molt útil.

Com va començar la teva experiència al món de l’esplai?
La meva experiència al món de l’esplai va començar quan jo era una adolescent, tenia un amic que anava a l’esplai. Una tarda em va portar amb els seus amics i vaig fer bones amigues amb ells. El dissabte següent vaig anar a l’esplai a provar, i em va encantar, era un nou món amb gent de diferents escoles i estils, activitats de tot tipus i es respirava bon ambient! Des de aquell dia que estic a l’esplai, des de fa uns anys fent de monitora i sempre li he agraït al meu amic que aquella tarda m’hagués portat amb els seus amics.

Què és el que més t’agrada i el que menys del voluntariat que practiques?
Si practiques un voluntariat és perquè t’agrada, perquè gaudeixes fent de monitora. A mi sempre m’han agradat molt els nens, i quan  vaig començar a fer de monitora ja no em va quedar cap dubte, anar cada dissabte a l’esplai a fer gimcanes, tallers, jocs de pistes.. als infants, transmetre’ls-hi valors, veure les ganes amb les que venen, que els agrada, que els diverteix són coses que t’omplen com a persona. El que menys m’agrada, no sabria que dir-te...potser que ha vegades has de sacrificar una gran part del teu temps, però si ho fas perquè realment t’agrada, si ho fas amb ganes, no t’importa.

Com creus que es compensa la teva feina a l’esplai?
Si fas un voluntariat no busques una compensació gaire definida o a les que estem acostumats, però com  he dit abans,amb la gratitud i l’afecte dels nens i les famílies.

Consideres que la gent té poca informació d’aquestes organitzacions?
Cada esplai és un món per tant és difícil englobar-los tots amb una mateixa definició. La majoria d’esplais tenen webs o blog on parlen del seu cas i els pares de cada esplai el miren, però penso que estaria bé trobar-ne més on es parli sobretot en general, sobre la importància del voluntariat, de l’educació en el lleure...

Què t’agradaria destacar del l’educació en el lleure?
A partir de l’educació en el lleure estem transmeten molts valors hàbits i normes als infants amb els que estem en contacte, i a partir de jocs, tallers... estem aprenent tant ells com nosaltres.

Finalment, què en penses de la frase que encapçala aquest blog? “L’esplai un estil de vida”, què vol dir per a tu això?
Penso que és una frase molt encertada. Si realment t'agrada l'esplai, gaudeixes i tens ganes d'anar-hi tant sent nen, com pare/mare, com monitor estàs creant un estil de vida; on els nens aprenen i es diverteixen més enllà del materialisme i el consumisme. En la societat actual on la majoria d'infanrs estan enganxats a la televisió, al ordinador o a les consoles, penso que passar la tarda de dissabte divertint-se d'altres formes amb amics de fora de l'escola, anar d'excursió, aprendre a conviure i a respectar la natura...penso que són els valors molt importants i que a partir d'associacions com els esplais s'estan conservant. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada