dimarts, 10 de gener del 2012

Curs de monitors: noves activitats, nous aprenentatges i nous amics


Creus que existeix l'educació neutra?
No
Ir a resultados

Primera sessió d'educació en el lleure: dinàmica per trencar el gel. Joc de dicotòmies i preguntes de sí o no. Vam començar a poc a poc. Mar o muntanya, estimar o ser estimat, discoteca o concert, però després ens vam anar centrant amb el tema de la sessió per arribar finalment a la pregunta clau i obrir el debat: existeix l'educació neutra? En cas negatiu, ha d'existir? Pot existir? Va costar decidir-se però finalment cada un es va anar posicionant i es va obrir un debat.
Així vam començar el curs de monitors. Un bon inici per entrar en matèria d'una manera amena i entretinguda. Cares noves i persones desconegudes, però tots amb un sentiment comú: l'estima cap als nens. El voler ajudar-los a crear-se, a crèixer, a formar-se, a gaudir i a passar molt bones estones. D'això és el que és tracta el curs de monitor de lleure, de seguir orientant els joves que tenen ganes d'acomapanyar els infants en el seu procés evolutiu d'una manera propera i plena de valors. De donar-los recursos i estratègies per a l'endemà ser millor monitor, o si més no, amb més coneixements formals. Per adquirir aquests coneixements formals o oficials estan les sessions de pedagogia, psicologia, educació en lleure, psicopedagogia o el mateix llibre que ens van facilitar des de la Fundació, però el més interessant del curs és la metodologia. Totes aquestes sessions tot i ser teòriques tenen moltes dinàmiques i jocs que van fer que es crees un molt bon ambient en el grup.

El curs compta amb una sortida a la natura. Vam anar a la Ruca, una casa situada a prop d'Artés. A més d'aprendre diversos jocs, inicar-nos en l'astronomia, i en el senderisme professional, vam engrandir la bona relació entre el grup. Tot plegat un curs que ens molts moments ens ha fet reflexionar, ens ha aportat nous aprenentatges, nous recursos i sobretot noves amistats.
I  és aquest un dels objectius més clars de l'esplai, i de l'educació en el lleure, conduir, ajudar, dirigir, els infants cap a un ambient on aprenen a compartir, a ajudar-se, a jugar i a passar-ho bé amb els amics. En definitiva un espai on adquireixen nous valors sense adonar-se, i aquesta és la tasca principal del monitor: cultivar l'infant en el temps de lleure. Sembla fàcil, però s'ha de saber trobar l'equilibri per poder fer que l'infant vulgui deixar el seu món ple de màgia per aterrar al nostre amb un altre tipus de màgia, que hem de saber transmetre.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada