dilluns, 23 de gener del 2012

Jordi Moreno, monitor de l'esplai SCV-El Clot

Ell és el Jordi, monitor de l'esplai SCV-El Clot. Va començar fa poc com a monitor, però com a nen de l'esplai és tot un veterà. En les seves respostes podem veure com ha gaudit i segueix gaudint ell a l'esplai.


Com va començar la teva experiència al món de l’esplai?
La meva experiència al món de l'esplai va començar quan tenia 5 anys i els meus pares em van apuntar, a un lloc que deien que faria amics, i m'ho passaria molt bé. Efectivament això va passar, però a sobre vaig aprendre moltes coses útils, i valors necessaris per ser una millor persona; cosa que em va impulsar a voler ser monitor i que altres nens poguessin gaudir del que jo em vaig beneficiar.

Què és el que més t’agrada i el que menys del voluntariat que practiques?
El que més m'agrada del que faig és la utilitat que li trobo a l'educació en el lleure i també perquè gaudeixo estant amb els nens i veure que la seva evolució és notable. El que menys m'agrada és les hores que se li dedica.

Com creus que es compensa la teva feina a l’esplai?
La feina que faig, crec que es compensa tant en el present perquè els infants s'ho passen bé i aprenen, com en el futur quan agraeixin haver estat a l'esplai, i que ells també siguin monitors.
Consideres que la gent té poca informació d’aquestes organitzacions?
Jo crec que la gent té la informació suficient per apuntar els seus fills, ja que abans de que comencin les inscripcions al curs normal, o a les colònies i campaments, tots els esplais fan difusió tant pel carrer com per Internet.

Què t’agradaria destacar del l’educació en el lleure?
El que m'agradaria destacar, es que és un pilar molt important en l'educació dels infants, ja que és un mètode d'ensenyament on ells gaudeixen i aprenen les coses amb la pràctica i envoltats dels seus amics.

Finalment, què en penses de la frase que encapçala aquest blog? “L’esplai un estil de vida”, què vol dir per a tu això?
Jo crec que aquest títol és completament adequat, perquè és totalment cert, des que ets petit i t'apuntes, que ja no deixaràs de ser un "nen d'esplai", mai. És un estil de vida basat en el respecte, la tolerància, la companyia i l'amistat, i molts altres ideals que els monitors s'esforcen per transmetre i que no s'obliden mai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada